Handelsbetingelser

Kære bruger (‘du’, ‘dig’, ‘dit’, ‘dine’), for at gennemføre køb hos Explaint (‘os’, ‘vi’, ‘vores’) skal du acceptere disse handelsbetingelser, som er i overensstemmelse med Købeloven vedrørende salg af immaterielle produkter/online ydelser og fysiske produkter.

Brugeren

Alle må oprette en brugerprofil og benytte vores site, dog skal du være myndig (over 18 år) eller under opsyn af en myndig person for at gennemføre betalinger, indsende ordrer og indtaste betalingskortoplysninger.

Betalingsmetoder & infrastruktur

Vi modtager betalinger via følgende betalingsmetoder:

  • Betalingskort: VISAMasterCardAmerican Express
  • Paypal
  • Bankoverførsel (på udvalgte produkter)

Alle priser er i danske kroner (DKK) og inklusive moms (25%).

… vedr. tredjeparter involveret i transaktioner

  • Vores betalingsportal Stripe behandler betalingskorttransaktioner. Stripe er en autoriseret transaktionsbehandler, som lever op til Payment Card Industry Data Security-standarderne (PCI DSS) ved at kryptere alle kortinformationer og overføre data jævnfør den nyeste SSL/TLS-protokol (Security Socket Layer/Transport Layer Security), hvilket sikrer sikker forbindelse mellem dig og vores site.
  • Ved betaling via Paypal bliver du midlertidigt videresendt til Paypals egen betalingsportal og skal acceptere deres betingelser for at kunne færdiggøre transaktionen.
  • Vores webshop og betalingskanal WooCommerce (af Automattic) modtager dine betalingsdata for at kunne forbinde til betalingsportalen. WooCommerce er som et WordPress-plugin installeret på vores egne servere og drives ikke af tredjepart, men vi modtager løbende software-opdateringer dertil af Automattic og når nødvendigt support og vedligeholdelse.

Opbevaring af din data

Når du indtaster dine betalingsdetaljer og andre personlige informationer (‘faktureringsinfo’), der kræves for gennemførslen af et køb, gemmer og opbevarer vi dine data sikkert på vores site eller hos Stripe.

… vedr. betaling og fakturering

Straks efter et køb modtager du en faktura og kvittering pr. e-mail.

Betalingshistorik, faktureringsinfo og fakturaer gemmes desuden på din konto på din profilside, hvis du er logget ind under købet eller opretter en konto ifm. købet. Dette er en personlig konto (‘din konto’) kun tilgængelig for dig og siteadministratorer, hvorfra du kan downloade tidligere fakturaer samt redigere i dine faktureringsinfo, inkl. leveringsinfo. Før ethvert køb skal du sikre dig, at dine faktureringsinfo er korrekte.

Vi opbevarer din købshistorik og fakturaer på din konto uden udløb, så længe din bruger eksisterer i vores community. Ved sletning af bruger, slettes disse info permanent efter en måned.

Vi opbevarer jf. regnskabsloven dine fakturer i vores regnskab i fem år fra købstidspunktet.

… ifm. abonnementer og engangskøb

Har du købt et abonnement hos os, opbevarer vi dine faktureringsinfo uden udløbsdato, så længe abonnementet er aktivt eller sat på pause. Udløber eller standses dit abonnement, sletter vi dine opbevarede faktureringsinfo senest en måned derefter. Din betalingshistorik og fakturaer slettes dog ikke, så længde du stadig har en bruger på vores site, jf. forrige afsnit.

Har du gennemført engangskøb (ikketilbagevendende), fysiske som immaterielle, sletter vi dine faktureringsinfo senest en måned efter købet.

Adgang til køb

Bemærk: Bankoverførsler vil typisk kunne registreres indenfor 1-3 dage.

… ifm. immaterielle produkter

Ved køb af immaterielle produkter (abonnement, kursusadgang, e-bøger mv.) gives straks adgang til produktet, når betalingen er registreret. Adgang fås ved at logge ind på sitet www.explaint.dk med dit valgte brugernavn og kodeord.

Du kan administrere dit abonnement (sætte på pause, genoptage, ændre, opsige) på din konto på din profilside, når du er logget ind.

… ifm. fysiske produkter og levering

Fysiske produkter afsendes hurtigst muligt og så vidt muligt indenfor 24 timer efter registreret betaling. Ved forsinkelser får du direkte besked.

Levering sker til døren på din adresse med PostNord typisk næste dag (kan forsinkes i PostNords spidsbelastningsperioder). Er du ikke hjemme ved levering, fragtes varen til nærmeste pakkeboks eller posthus, hvor den kan afhentes jf. PostNords instrukser.

Abonnement

… -frekvens

Abonnementer betales forud, og betaling forfalder på førstedagen for hver ny abonnementsperiode (månedlig, årligt mv.). Er førstedagen en weekend- eller helligdag, trækkes betalingen på førstkommende hverdag.

… med prøveperiode

Tilbydes gratis prøveperiode, trækkes første betaling først ved dennes afslutning. Du har adgang til abonnementet straks efter købet, også i prøveperioden.

… -rabatter

Haves en rabatkode, skal den indtastes ved kassen umiddelbart før køb eller i et igangværende abonnement via din konto på din profil umiddelbart før næste betaling trækkes. Rabatten fratrækkes da automatisk for den gældende periode. Ved rabattens udløb, ændres betalingen automatisk til det fulde beløb for fremtidige abonnementperioder.

Rabatkoder kan ikke tilknyttes allerede gennemførte betalinger.

… -bindingsperiode

Vores abonnementer har ingen bindingsperiode.

… -opsigelse

Du kan til hver en tid manuelt opsige eller ændre i dit abonnement via din konto. Opsiges et abonnement i løbet af en abonnementsperiode, har du fortsat adgang til abonnementet frem til udløbet af den betalte periode. Ændres et abonnementet i løbet af en abonnementsperiode, træder ændringerne i kraft i den næste periode.

Vi forbeholder os retten til at ændre priser på vores abonnementer med mindst to måneders varsel. Hvis vi ikke længere tilbyder dit nuværende abonnement (ændret indhold, betingelser, pris mv.), og du ændrer eller opsiger abonnementet, vil du ikke have mulighed for at vende tilbage til samme abonnement i fremtiden.

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde et online køb med fuld returret uanset begrundelse indtil 14 dage efter købet. Refusion gennemføres som udgangspunkt som tilbageførsel via den benyttede betalingsmetode.

… på fysiske produkter

Ved fortrydelse af køb af fysiske produkter (skillbokse, bøger mv.), skal produktet returneres til vores postadresse (se nederst) på købers regning i uåbnet, ubenyttet og uskadt tilstand.

For produkttyper, hvor dette ikke er meningsfuldt eller gældende, skal produktet tilbageleveres i samme stand, som det blev modtaget i. Vurderes standen væsentligt forringet, så et nyt salg ikke vurderes muligt, ydes delvis eller ingen refusion. Køber har da ret til igen at modtage det returnerede produkt på vores regning.

… indenfor prøveperioden

Fortrydes et købt immaterielt produkt indenfor dets gratis prøveperiode (før første betaling forfalder), trækkes ingen betaling. Du vil fortsat have adgang til produktet i resten af prøveperioden, hvorefter din adgang automatisk ophører.

… vedr. at gøre brug af fortrydelsesretten

For at gøre brug af din returret og anmode om refusion kan du kontakte en siteadministrator direkte, når du er logget ind, eller kontakte os fra kontaktsiden. Angiv venligst dit fulde navn, evt. brugernavn på sitet, e-mailadresse og telefonnummer.

Er refusion ikke mulig som tilbagebetaling via den betalingsmetode, hvormed købet oprindeligt blev gjort, vil vi refundere via bankoverførsel. Du bedes da fremsende bankkontooplysninger, hvis vi ikke allerede har dem. Vi vil måske kontakte dig for at sikre os din identitet forinden.

Klager og henvendelser

Du har ret til at klage over faktuelle fejl i produkter, du har købt af os, indtil tre år efter købet, jævnfør Købeloven. Vi tager dog forbehold for menneskelige fejl af mindre væsentlig grad; se vores servicevilkår.

Alle henvendelser samt klager kan sendes direkte til os pr. e-mail: mail@explaint.dk, telefon: 30 58 33 87 eller til vores postadresse:

Explaint
Eremitageparken 103, 2c
2800 Kongens Lyngby
Danmark

Ved klager over produkter købt af os eller over vores håndtering af en sag, forbeholder vi os rette til at modtage din indledende klage for at kunne gøre vores bedste for at løse situationen med dig. Hvis du herefter fortsat ønsker at klage, kan du


Vi ønsker dig god fornøjelse med dine købte produkter.